Saturday, February 26, 2011

Broga Hill






14 November 2010, Ahad..5.30 pagi aku dah bangun. Punya excited nk pergi Broga Hill! Where? Haa..meh sini akak nk cerita. Broga Hill terletak kt Semenyih, Selangor. Zaty yg suggest aku pergi lepas Peycai bercerita pasal Broga Hill ni. So kitorg pun decide nk pergi..aku, Zaty, Tasha and Peycai. So subuh2 hening aku pun bangun buat preparation apa yg nk bawa, apa yg nk aku sumbat dlm back pack aku, buat tuna sandwich utk kitorg alas perut, dan x lupa juga bawa Canon 1000D kesayangan aku utk snap permandangan yg menarik kt Broga Hill tu nnt. Kitorg gerak dlm pukul 8.30 pagi dr Shah Alam and arrived kt Semenyih dlm kul 9.30 pagi. Sampai je kitorg bedal sandwich yg aku ngn Zaty buat dulu sebelum memanjat bukit tu utk alas perut je. Pastu kitorg redah!!! Haha.. Mula2 punya lah hebat kn meredah, separuh jln nk ke puncak.. peeerh..semput habis! Curam dia mmg terbaik la. Kalau x careful mau terguling2 ke bawah. Hehe.. Tapi kitorg berjaya juga sampai di puncak. Permandangan dia mmg best. Lepas dah puas snap2 gambar, kitorg pun decide nk turun sbb dah nk tengahari. Masa nk turun paling best. Kitorg sliding je tau time turun..slide di atas daun lalang. Terbaik! Syok habis. Then half way kitorg redah turun mcm biasa. Lepas turun dr Broga Hill, kitorg decide nk pergi bermandi manda kt Sg. Gabai sambil perkena spaghetti yg Tasha masak. Then kitorg pun blk lah sbb dah kepenatan. Blk apa lagi..aku jd Superwoman lah! Lena habis tidur. Mmg berbaloi hari minggu aku. Adventures katanya! (^_~)







p/s: Originally written on Monday November 15, 2010 from the old blog.

No comments:

Post a Comment